perjantai 6. joulukuuta 2019

KIRJA VIIKOSSA-PROJEKTI



Viimeisen parin vuoden aikana olen lukenut älyttömän vähän vapaa-ajalla. Aika on tuntunut olen kortilla ja vähäisen vapaa-ajan olen viettänyt nukkuen, sarjoja katsoen ja somea selaillen. Nyt onneksi tilanne on helpottumaan päin ja töissäkin on se tilanne, että asiat alkavat sujumaan rutiinilla, niin ettei uuden omaksumista enää ole niin paljon. Nukkumista en aio vähentää, mutta sarjojen katsomista vähennän, sillä aikaa on mennyt myös tuhottomasti niiden itselleni mieluisten sarjojen etsintään. Somekin saa jäädä vähemmälle.




Niinpä aikaa jää taas enemmän lukemiselle ja olenkin jo aloittanut projektin Kirja viikossa. Tarkoitus on siis lukea kirja viikossa vuoden aikana eli yhteensä viisikymmentäkaksi kirjaa. Lukulistalleni kuuluu niin uutuuksia kuin vanhoja tuttujakin. Aion siis myös lukea muutaman kirjan uudestaan. Ne ovat kaikki sellaisia, jotka olen joskus nuoruudessani lukenut, mutta en enää muista kovin tarkasti sisältöä. 




Ensimmäinen kirja on lopuillaan ja siitä kerron teille myöhemmin. Ajattelin siis tehdä lukemistani kirjoista jutut tänne blogiin, mutta mietin vielä esittelenkö ne kirja kerrallaan vai esimerkiksi kuukausittain. Tosiaan idea on lukea kirja viikossa ja olen tehnyt itselleni pienet säännöt lukemisen suhteen : lukea täytyy joka päivä, kirjan saa jättää kesken, (jos sitä ei saa viikossa luettua ) ja viikossa voi lukea useamman kirjan ( näin saa vapaa viikkoja tarvittaessa ) . Kirjan voi lisäksi lainata, ottaa omasta hyllystä tai ostaa. 




Viimeksi mainittu ostaminen ei ole kovin suotavaa, sillä juuri tällä hetkellä meillä ei ole kirjahyllyä. Muutossa entisen kodin kirjahylly meni vahemalla tytärelle ja nyt sekä minun että kuopuksen kirjat ovat kaapissa, lattialla, lipaston päällä ja ikkunalaudoilla. Projekti kirjahylly on toki tulossa, mutta ensin pitää maalta seiniä. Postauksen kirjat ovat kaikki kuopuksen, joka lukee kolmella kielellä. Itse luen suomeksi, sillä olen todennut kielitaitoni riittävän paremmin lehtien lukuun. En siis jaksa lukea kovin pitkään vieraalla kielellä. 





Millaisia kirjoja sinä luet ? Ihanaa itsenäisyyspäivän iltaa !
Share:

Ei kommentteja

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ! Thanks for your comment !

© Sara S. | All rights reserved.
Blog Design Handcrafted by pipdig