maanantai 30. joulukuuta 2013

New year New life

idkuva


Yksi päivä jäljellä uuteen vuoteen ja siksi onkin paikallaan tehdä pieniä muutoksia omiin elintapoihin. Vaikka syönkin aika tervellisesti, tuntuu että myös sen suhteen voisi tehdä jotain. Omana tavoitteena uudelle vuodelle onkin syödä entistä terveellisemmin ja säännöllisemmin. Elämässäni on ollut vaihe jolloin söin kellon kanssa tarkalleen ohjeen mukaisesti ja silloin tutuksi tulivat myös lisäravinteet : antioksikdantit ja proteiinivalmisteet. Ihan näin kurinalaiseen elämään en aio palata, koska treenini eivät tätä vaadi. Nykyisin liikun lähinnä aerobisen kunnon vuoksi ja siksi että se on myös hauskaa. Kuntosalille aion palata pikkuhiljaa ja katsotaan mitä se tuo tullessaan.
Wellness päivillä käydessäni sain mukaani kokeiltavaksi Puhdistamon tuotteita. Olen säästellyt niitä tähän elämäntapa muutokseen ja siksi vielä en voi kertoa vielä tuotteista omia kokemuksiani. Kokeiluuni sain seuraavat tuotteet :


  • ULTIMATE OIL BLEND Rikas Omega 3 kasviöljy. Tuote sisältää välttämättömät Omega 3 ja Omega 6 rasvahapot, sekä hyödyllisen Omega 9 optimaalisessa suhteessa. Lisäksi tuotteessa on runsaasti kasviperäistä DHAta sekä se on runsas GLAn lähde. Tätä öljyä voi käyttää salatteihin tai sitä voi lisätä ruokaan kuumentamisen jälkeen, ei siis tarvitse nieleskellä lusikasta. Öljy on pakattu tummaan pulloon, jotta se säilyy ensiluokkaisena.
  • DIGEST GOLD entsyymi valmiste. Entsyymit ovat biologisesti erittäin aktiivisia proteniineja ja tyhjään vatsaan otettaessa nämä proteaasientsyymit (proteiinia pilkkovat ) pystyvät imeytymään verenkiertoon ja elimistö pystyy ohjaamaan ne sinne missä niitä eniten tarvitaan.
  • MSM + C JAUHE MSM on luonnollinen rikkiyhdiste. Rikki on yksi tärkeistä elimistön rakennusaineista, mm yksi kollageenin peruspalikoista. Tähän jauheeseen on lisätty C-vitamiinia, joka on yksi tunnetuin vitamiini ja se mm. edistää kollageenin tuotantoa, hermoston toimintaa, immuunijärjestelmän toimintaa, suojaa soluja hapetusstressiltä, auttaa vähentämään väsymystä ja uupumusta sekä parantaa raudan imeytymistä ravinnosta.
  • RIISIPROTEIINI jauhe on runsasproteiininen 70% ja sisältää myös vitamiineja, mineraaleja ja terveellisiä laadukkaita rasvoja. Tämä tuote sopii myös herkille sillä se ei sisällä maitoa, soikaa tai kananmunaa, jotka saattavat aiheutta yliherkkyyttä.
  • RAAKASUKLAA Suomessa käsin valmistettu raakasuklaa, jonka kaakao tulee Ecuadorista ja makutuksena käytetty hunaja Suomesta.
No suklaan olen tietysti jo syönyt ja vaikka en yleensä ole tumman suklaan ystävä, niin tästä pidin. Ja jo muutama pala riitti viemään suklaan nälän. Kiinnostavilta vaikuttavat ULTIMATE OLI BLEND, sillä aikaisemmin olen syönyt Omegaa kapseleina. Samoin RIISIPROTEIINIa on kiva kokeilla, sillä  aika monet proteiini valmisteet ovat aihauttaneet mm. vatsavaivoja ( ja olen silti käyttänyt niitä ). C-vitamiinia ole ottanut tabletteina tai veteen liuotettavina. Tammikuun lopussa saatte sitten lisää omakohtaisia käyttökokemuksia. Yritän myös tehdä muutaman treeni postauksen motivoimaan muitakin liikkumaan, jos joku siellä ruudun takana vielä harrastaa sohvalla köllöttelyä. 
Oletko sinä jo aloittanut kuntoilun joulun jälkeen ?


* Saatu blogin kautta
Share:

16 kommenttia

  1. Hyvää uutta vuotta Sara! :) Tuokoon se tullessaan hyvää oloa =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvää uutta vuotta myös sinulle Anniina ! Kiitos, sitä tarvitaan :)

      Poista
  2. Oikein hyvää vuodenvaihdetta ja uutta vuotta, Sara - ja mielelläni kuulen kyllä kokemuksiasi noista tuotteista, etenkin tuosta Ultimate Oil Blendistä - minä kun olen huono ottamaan tabletteja ja kapseleita, niin tuollainen tuote saattaisi jopa tulla käytetyksi;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos samoin sinulle !
      Ultimate Oil Blend vaikuttaa oikein hyvältä tuotteelta ja on kiva vaihtoehto pillereiden nieleskelylle. Laitan toki juttua kun olen näitä pidempään käyttänyt.

      Poista
  3. Kiva, mielelläni kuulisin treenaamisestasi, kun ymmärtääkseni olet sitä aiemminkin lähes tai ihan prona harjoittanut! Mukavaa uutta vuotta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Treeneistä tulossa juttuja pitkin vuotta, ei nyt ehkä ihan ohjeita vaan enemmänkin sellaisia motivaatiopostauksia :) Treenasin aiemmin todella paljon ja tavoitteellisesti ruokavaliota myöten ja samaan aikaan ja sen jälkeen tein PT ja ryhmäliikunta ohjaajan töitä useita vuosia.

      Kiitos samoin Mapsi !

      Poista
    2. Kiinnostaa yodella ja kaiki vinkit ovat tervetulleita! Itse olen ihan hurahtanut pitkän taon jälkeen salitreenaamiseen ja ensimmäistä kertaa hyvinkin tavoitteellisesti -sitä ruokavaliota myöden ;)

      Poista
    3. Kiva kuulla Mapsi ! Olen todella iloinen puolestasi, hienoa että olet löytänyt innostuksen salilla käyntiin ja ruokavalion noudattamiseen, ymmärtääkseni olet myös saanut hyviä tuloksia ? Seuraatko vielä Jutan ohjeita ? Niihin minulla ei ole oikeastaan mitään lisättävää, treenaan ja syön hyvin saman tyyppisesti :)

      Poista
  4. Minä itseasiassa aloitin viikkoa ennen jouluaattoa. Pidin taukoa ja jatkoin taas viikon levon jälkeen. Ei nyt ehkä mikään fiksuin tapa aloittaa, mutta kyllästyminen omaan kehoon tapahtui juuri ennen joulua ja sehän on paras mahdollinen motivaattori silloin aloittaa.

    Kuulisin mielelläni treenistäsi myös, hyvät tsemppausjutut eivät koskaan ole huonosta tämmöiselle pyristelevälle aloittelijalle :)

    Hyvää vuoden vaihdetta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Instassa huomasinkin sinun alkaneen harrastavan ainakin niitä reippaita kävelylenkkejä :) Jokainen kerta kun liikut on hyvä sinulle ja terveydellesi, eikä yksikään niistä ole turha. Vie aikaa ennen kuin liikunnasta tulee säännöllistä, omia tapojaan ei ole helppo muuttaa. Kyllästyminen omaan kehoon on hyvä motivaattori ja siitä se lähtee :)

      Treenijuttuja tulossa myös vuoden vaiteen jälkeen ja yritän tehdä niistä motivoivia tavalliselle liikkujalle.

      Kiitos samoin Dahlia !

      Poista
  5. Sara, ihanaa uutta vuotta! Minä liikun olipa sitten joulu tai juhannus : ) välillä vähän enemmän ja välillä sitten vähemmän. Sitä liikkumisen jälkeistä hyvän olon tunnetta ei voita mikään ja ah, kuinka ihanaa sen jälkeen on hyvällä omalla tunnolla löhötä sohvalla. Avannossa käymisen lasken tavallaan myös tähän liikkumiskategoriaan. Nyt kirjoittamasi aihe on minulle aika tuntematon, mutta ehdottomasti kiinnostaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos samoin sinulle Tiina ! Liikunnan jälkeen olo onkin aina hyvä ja jo pieni lenkki piristää oloa, puhumattakaan avantouinnista :)

      Terveellinen ruoka ym. onkin varsin mielenkiitoinen aihe. Ykis uskoo sitä ja toinen tätä. Tästä aiheestahan voisi laittaa ihan oman blogin, mutta aion kirjoitella siitä mitä itse syön sekä nyt näistä kokeiluuni saamistani tuotteista.

      Poista
  6. Mä olen harrastanut melko aktiivisesti liikuntaa koko aikuisikäni ja syönytkin olen omasta mielestäni terveellisesti, mutta asiaan sen enempää paneutumatta enkä noudattanut mitään erityistä ruokavaliota. Mielenkiinnolla luen kaikesta treenaukseen liittyvästä, aina voi löytää uusia ideoita ja tsemppiä itsellekin. Vaikka aktiiviliikkuja olenkin, myönnän, aina välillä jäisi miiiiiiiljoona kertaa mieluummin tietokoneen ääreen velttona notkumaan ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla että sinäkin pidät liikunnasta :) On pääasia että liikkuu, niitä erikoisempia keinoja tarvitaan silloin kun halutaan muokata kehoa tai on paljon yli- tai alipainoa. Ruokavalion avulla voi myös nostaa yleistä vireystasoa ja ainakin näin pimeällä siitä voi olla apua meille kaikille.
      Koneen ääreen on niin helppo jäädä notkumaan ;)

      Poista
  7. Olen liikkunut enemmän ja vähemmän koko ikäni, mutta viimeisten 10 vuoden aikana melko epäsäännöllisesti. Syyskuussa otin taas salikortin ja olen yrittänyt käydä pari kertaa viikossa jumpissa tai salilla ja sen lisäksi pari kertaa viikossa hölkkäilemässä tai sauvakävelemässä. Nyt joulukuu jäi väliin kokonaan, mutta nyt olen taas ryhdistäytynyt. Suklaata tuli ahmittua joulukuussa parin lisäkilon verran... nyt alkoi sitten (taas) karkkilakko ja salilla olen käynyt pari kertaa joulun jälkeen, mutta vielä tuntuu hiukan nihkeältä; sohva kutsuisi enemmän.

    Olen käyttänyt tuota Puhdistamon MCM+C -valmistetta ehkä pari kuukautta. Lisäksi syön C-vitamiinia ja Omega 3:a sekä D:tä päivittäin. Yritän (huonolla menestyksellä) välttää sokereita, leivästä syön vain tummaa, mutta leipää kuluu vähintään 4 palaa päivässä. Syön kasviksia, hedelmiä ja kalaa paljon, lihaa ehkä 3-4 kertaa kuukaudessa, eineksiä en oikeastaan koskaan. Karkkia ja juustokakkuja ja muuta makeaa kuluu paljon, mutta nyt laitoin niille ainakin hetkeksi stopin. Näillä eväillä yritän pysyä terveenä. Ylipainoa ei ole, mutta kiinteytyä haluaisin eli lihaksia pitäisi kasvattaa. Olen varmaan sellainen tyypillinen "laihaläski"...

    Mielelläni kuulen treenauksestasi ja ruokavaliostasi enemmänkin, sillä aihe kiinnostaa paljon.

    Hyvää uutta vuotta Sara!

    t. Tiina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa hyvältä alulta, hienoa että olet käynyt salilla noinkin ahkeraan. Ja jos välillä tulee taukoja, ei kannata jäädä murehtimaan niitä vaan lähteä taas uudestaan :) Karkki ja suklaalakon pitäminen on vaikeaa ja varsinkin jos kotona on lapsia, jotka eivät ole mukana lakossa. Ehkä koko perheen karkkilakko voisi auttaa ?

      Tuossa Pudistamon MCM+C on myös C-vitamiinia ja jos lisäksi syöt hedelmiä, ei sinun mielestäni välttämättä tarvitse syödä C-vitamiinia erikseen. Silloin kun haluaa tuloksia kannattaa herkut jättää minimiin tai jopa poistaa kokonaan, ne näkyvät kehossa juurikin löysyytenä. Yksi hedelmä päivässä riittää. Voisitko korvata osan ruisleivästä puurolla, sillä leivän päälle tulee usein laitettua kaikenlaista ;) Kertomasi perusteella syöt aika vähän proteiinia, sitä pitäisi saada joka aterialla. Laitan blogiin pian jutun mitä itse syön päivittäin, kunhan saan kuvattua, ehkä siitä on sitten apua sinullekin :)

      Oikein hyvää uutta vuotta sinullekin Tiina !

      Poista

Kiitos kommentistasi ! Thanks for your comment !

© Sara S. | All rights reserved.
Blog Design Handcrafted by pipdig