tiistai 17. syyskuuta 2013

Healthy is the new skinny

idkuva


Vaikka on mukavaa, että blogillani on yhä enemmän lukijoita ja kommentteja, haluaisin silti muistuttaa teitä ja itseäni, liikkumisen merkityksestä. Jos et ole vielä aloittanut säännöllistä liikkumista, tee se nyt. Vielä on mukavaa käydä vaikka kävelylenkillä ulkona ja jos jo töissä istut koko päivän konella, ei iltaa kannata tuhlata siihen. Käy kurkkaamassa lähintä kuntosalia. Mene jollekkin ihan uudelle ryhmäliikunta tunnille. Tai etsi netistä jumppaohjeita ja jumppaa kotona, netti on niitä pullollaan. Jos kesällä herkuttelit liikaa, on aika myös tehdä pieni korjaus ruokavalioon. Itse suosin tavallista kotiruokaa ja pyrin pitämään herkut minimissä. Yritän myös ulkoilla tarpeeksi ja käyn kävely / juoksulenkeillä. Salilla käyn nykyisin epäsäännöllisesti, mutta teen lihaskunto treeniä ja joogaan kotona. Nyt tekisi mieli mennä jollekkin tansilliselle tunnille ja kokeilla jotakin uutta. Onko liikkuminen sinulle elämäntapa vai kutsuuko töiden jälkeen kotisohva ?


Kollaasin kuvat Pinterest
Share:

10 kommenttia

  1. Hieno kuva!
    Voi, aamulenkit on aina olleet ihan parasta! Varsinkin näin syksyllä raikkaassa ulkoilmassa! Tänään oli kello ennen kuutta herättämässä ja tein 45minuttisen ulkona. Ilta kun menee sisätiloissa kokousta pitämässä!
    Sain lapsetkin innostumaan liikkumisesta kun omaan kuntosaliin tuli lapsille sopiva "born to move"-ryhmäliikunta , ensimmäisenä suomessa! Hyvä saada tenavatkin pois koneen äärelt välillä.Ja minä olen salilla sen aikaa, kätevää ;)
    Eli ei, sohva ei houkuta, ei ole koskaan houkuttanut. Päivän kun istun toimistossa, kroppa huutaa liikettä niveliin.
    Hyvä kirjoitus ja muistutus meille kaikille!
    Reipasta päivää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Upeaa, että salillasi on lapsille oma juttu. Helpottaa sinun treenejäsi kovasti.
      Tykkään itse käydä myös aamuisin lenkillä ennen työpäivvä, tulee kivan reipas olo :)

      Poista
  2. Liikkuminen on mulle elämäntapa. Mä liikun 5 kertaa viikossa ja niistä 3 kertaa aamuisin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinä liikutkin ihailtavan paljon. Hyvä Maiju !

      Poista
  3. Muistanko väärin että olit pt ulkomailla asuessasi? Vartalosi mallikin oli jonkin verran erilainen...onko työsi muuttunut vai väsyitkö pysymään timminä? ;)
    Omalla kohdalla pidän taukoa melkein jatkuvasta 15 vuoden salirupeamasta ja kroppa voi paremmin ja hämmästyttävää kyllä on kiinteämpi sekä hoikempi pelkän aerobisen ulkoliikunnan ansiosta. Sitä jaksan hämmästellä, toki uskon että vuosien aikana hankittu lihaskunto siellä taustalla auttaa mutta ihana huomata etten mössööntynytkään viikossa kuten saliin totaalikyllästyttyänin pelkäsin käyvän. Palaan sinne jossain mittakaavassa tässä syksyn mittaan koska tässä iässä tukiranka pitää pitää kunnossa raskaalla raudalla, ehkä motivaatiotakin taas löytyy.

    Asusi ja niiden värikombot on ihan mahtavia, aina. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan oikein muistat ja sitä työtä teinkin monta vuotta :) En tee enään PTn hommia ja salitreeniä tosi harvoin. En oikeataan väsynyt siihen mutta se työ liittyi niin voimakkaasti entiseen asuinmaahani ja elämääni siellä, en halunnut jatkaa sitä täällä Suomessa, kun kuitenkin olisi ollut ihan erilaista. On toki vartalo pehmennyt ja pienentynyt tietyistä paikoista mutta ehkä myös poseeraan eritavalla ;)

      Itsekin treenaan enemmän aerobista nyt, jotenkin se tuntuu kivemmalta. Sekä kokeilen kaikkia uusia lajeja, jota kyllä tein jo viimeisessä työpaikassani PTnä. Salille saatan palata, jos löydän kivan paikan, jossa treenata :) Tseppiä sinulle salitreeneihin !

      Kaunis kiitos :)

      Poista
  4. Hyvä Sara! Just näin! Kaikki liikkumaan! Ehdottomasti samaa mieltä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Sofia ! Kiva kuulla sinusta pitkästä aikaa. Mukavaa ja liikunnallista syksyä !

      Poista
  5. Kiitos Sara muistutuksesta! Minä pyrin liikkumaan 2-4 kertaa/viikko. Välillä se sohva vetää kyllä niin vietävästi puoleensa, mutta mikään ei voita sitä tunnetta, kun on liikkunut ja kaatuu vasta sitten sohvalle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan totta liikunnan jälkeen sohvalla löhöily onkin parasta. Hienoa, että sinäkin ehdit liikkumaan !

      Poista

Kiitos kommentistasi ! Thanks for your comment !

© Sara S. | All rights reserved.
Blog Design Handcrafted by pipdig